• Zadzwoń do nas
  • tel. (89) 623 26 22 tel. 502 258 020
  • Adres E-mail do nas: pomoc@meteoryt.pl

Zadzwoń:
tel. 89 623 26 22
tel. 502 258 020




CRM czyli jak zwiększyć wydajność firmy nawet o 100%


CRM czyli jak zwiększyć wydajność firmy nawet o 100%Zwiększ wydajność swoją i handlowców w firmie.


Czyli rozwiązanie na najczęściej popełniane błędy powodujące generowanie pasywnych kosztów.

Gdyby właściciele firm zdawali sobie sprawę ze znaczenia podnoszenia wydajności firmy przy wykorzystaniu posiadanych zasobów. Zatrudnialiby całe działy wyłącznie do kontroli i optymalizacji zasobów wewnętrznych. Pomimo rosnącej świadomości o tym jak zwiększać wydajność, Polscy przedsiębiorcy mają jeszcze sporo do nadrobienia. Większość właścicieli wychodzi z założenia, że najlepszą metodą zwiększenia przychodów firmy jest zwiększenie zatrudnienia. Poniekąd jest w tym sporo racji, jednak sekret sukcesu tkwi w optymalizacji. Nim podejmiemy się zatrudnienia kolejnych handlowców powinniśmy zrobić wszystko, aby zwiększyć wydajność tych którzy już są na pokładzie. Tylko zastosowanie narzędzi typu CRM (Customer Relationship Manager) potrafi podnieść wydajność od 25% do 100%. Trzeba więc przyznać, że przejście obojętnie obok technologii nie jest najlepszym pomysłem. 

Sześć najczęściej czasochłonnych czynności handlowca na jakie powodują straty w firmie.
 


1. Terminarz - czyli jak umawiać spotkania aby było wydajniej
Jednym z najczęściej popełnianych błędów organizacji czasu pracy jest umawianie spotkań w trybie godzinnym, spotkania lub rozmowy telefoniczne trwają zazwyczaj od 15-30 min. Umawiając w co godzinę efekt jest taki, że mamy kilka spotkań w ciągu dnia. A resztę jest niezagospodarowana. Wykorzystując terminarz minutowy można szczegółowo planować czas i spotkania, z 7 spotkań na dzień można zrobić bagatela nawet 20. Oczywiście należy mieć pewien umiar aby handlowiec miał chwilę aby odetchnąć. W każdym razie podniesienie wydajności o 50%-100% jest realnym i osiągalnym pułapem. Zastosowanie CRMa pozwala na właśnie taką optymalizacje czasu pracy. Pamiętaj, jeżeli pracownik płacone ma w trybie godzinowym to czy leży, czy pracuje Ty koszt masz taki sam. Dlatego warto zwiększyć wydajność jego pracy.

2. Nie dotrzymanie terminu - czyli klient nie dzwoni tzn jest OK
Spotykam się często z stosowaniem jako CRM arkuszów kalkulacyjnych - teoretycznie wszystko w niego jest w pisane. W praktyce przy zarządzaniu sporą grupą klientów wkrada się czynnik błędu ludzkiego. Zapominamy, przeoczamy itp. - program nie pozwala na takie sytuacje, kiedy jest z klientem umówione spotkanie będzie o tym usilnie przypominał. Kiedy obiecałeś klientowi że załatwisz sprawę do ustalonego czasu program będzie pamiętał abyś to zrobił. Zadaj sobie pytanie ilu mogłeś stracić klientów lub zaufanie w ich oczach nie wywiązując się z obiecanych czynności? Mogłeś zrobić to zupełnie nieświadomie. Niestety na końcu liczy się efekt finansowy, klienta nie interesuje jaki miałeś inny ważny powód aby nie załatwić jego sprawy. Załatwiaj sprawy na bieżąco - tak się buduję markę.

3. Co ja miałem dziś zrobić?
Przychodzisz do pracy lub Twój handlowiec, otwiera pocztę, zaparza kawę. Tak zaczyna się dzień większość ludzi pracujących w biurze, nie ma w tym nic złego jeżeli stan ten nie trwa dłużej niż 15 min. Jednakże najczęściej stan ten przedłuża się o całą godzinę. Najczęściej wynika to z faktu, że osoba w swojej głowie dopiero organizuje sobie dzień i to co ma wykonać. Zastosowanie oprogramowania CRM od razu wyznacza zadania, które były planowane z wyprzedzeniem kilku, a nawet kilkunastodniowym. Jeżeli w ciągu dnia handlowiec straci 1h na nieefektywnym oczekiwaniu to jest to 1/8 dnia pracy. A to z prostej arytmetyki oznacza 12,5%! dziennej efektywności. W skali roku to tak jakby dostał 30 dni dodatkowego urlopu!

4. Idę na urlop - kto zrobi za handlowca prace?
Handlowiec idzie na urlop, ale firmy które są obsługiwane przecież działają cały czas. Trzeba wydelegować inną osobę która czasowo przejmie obowiązki. Jeżeli stosowana była metoda "karteczek" to szanse odszyfrowania są nikłe. Może to być przyczyną bałaganu, a w najgorszym wypadku utratą klienta. Oprogramowanie CRM porządkuje takie sprawy, przerzucenie spraw na inną osobę można wykonać za pomocą kilku kliknięć. Zastępująca osoba uzyskuje dostęp do wszystkich informacji i prowadzonych spraw zapewniając im ciągłość obsługi.

5. Kontrola - szefa nie ma, wydajność spada
Zjawisko stare jak świat, pracownicy myślą że najważniejszy czynnik mierzenia wydajności jest w oku szefa. Po zainstalowaniu oprogramowania CRM dalej tak będzie, ale te oko będzie patrzyło na konkretne wyniki poparte liczbami. Czy szef jest czy go nie ma, praca będzie szła w równomiernym tempie. Stare porzekadło mówi "Pańskie oko konia tuczy", niewiele zmieniło się w tym obszarze z tym, że używa się do sprawdzania wydajność dokładniejszych narzędzi. Zarządzanie relacjami z klientem to nie tylko umawianie z nim spotkań i rozmów, to cały cykl zarządzania zasobami w firmie.

6. Nawiązanie relacji - czyli jak się nazywa żona i pies mojego klienta?
Gdy firma posiada dziesięciu klientów zapamiętanie takich rzeczy nie stanowi kłopotu. Takie informacje które często wychodzą podczas spotkań są bardzo miłe kiedy przy dłuższych relacjach się o nich pamięta. Klienta ma wtedy uczucie, że nie jest wyłącznie elementem wewnętrznej statystyki, a ludzkich zdrowych relacji. Aby nie mylić takich istotnych drobiazgów, a może się to zdarzyć gdy obsługujemy stu, dwustu, albo i trzysta osób. Wtedy ludzka pamięć zawodzi. Na pomoc przychodzą nam rozwiązania CRM które udostępniają specjalne narzędzia abyśmy mogli z łatwością wyciągać takie dane z systemu.

Policz korzyści płynące z zastosowania CRM
Wiemy już, że wdrożenie odpowiedniego oprogramowania CRM zwiększa wydajność od 25% do nawet 100%! Dla bezpieczeństwa i zachowania rzetelności kalkulacji przyjmijmy średnią 50%. Jeżeli zatrudniasz 5 handlowców, co miesiąc na ich utrzymanie (wypłaty + ZUS) ponosisz średni koszt na osobę 3000 zł, za cały zespół 15000 zł miesięcznie w skali roku 180 tyś zł! Zwiększając wydajność o 50% otrzymujesz efekt jakby zespół miał 7,5 etatu o rocznym wolumenie 270 tyś zł! Czyli otrzymujesz wartość dodatkową wysokości 90 tyś zł. Jakkolwiek inaczej byś tego nie policzył, to koszt wyposażenia Twojego teamu w profesjonalne oprogramowanie na pewno jest korzystny. W szczególności robiąc to na Asystent CRM który jest sztandarowym produktem naszej firmy. Zadzwoń lub napisz, a między czasie ściągnij bezpłatną wersje aplikacji.

Kilka słów podsumowania
Wykorzystanie co raz nowszych narzędzi wspomagających pracę jest i będzie przyszłością biznesu. Ten kto szybciej będzie wdrażał nowe rozwiązania, ten zyska przewagę nad konkurencją. W dobie cyfryzacji, gdzie znaczenie automatyzacji procesów biznesowych nabiera nowego wymiaru. Przetrwają tylko Ci którzy adaptują swoje firmy do nowych wymagań. Firma Meteoryt posiada wszystkie niezbędne narzędzia, wiedzę i doświadczenie aby usprawnić wydajność pracy Twojej firmy. Skontaktuj się z nami w celu otrzymania oferty wdrożenia kompleksowych rozwiązań biznesowych.

Pierwszy krok do pracy z Asystentem CRM
Pobierz program i testuj przez 45 dni za darmo. W trakcie testów kontaktuj się z naszymi konsultantami i zadawaj pytania. Kliknij tutaj aby pobrać http://meteoryt.pl/Asystent_CRM-k54.html

 

 

 
Masz pytania? Zadzwoń lub napisz
 (89) 623 26 22    pon-pt 8.00-16.00

 

 


tel.  +48 89 623 26 22
tel. kom. +48 502 258 020      
pracujemy od poniedziałku do piątku od
8:00 - 16:00
 
 
Dział obsługi klienta
Oddział w Szczytnie:
ul. Łomżyńska 18
12-100 Szczytno

Wpis do Rejestru Przedsiębiorców KRS w Sądzie Rejonowym w Olsztynie KRS nr 676644
Kapitał zakładowy: 2 100 000 zł

Meteoryt Sp. z o.o.
Łomżyńska 18
12-100 Szczytno
NIP: 745 184 82 85


NUMER KONTA
MBANK: 54 1140 2004 0000 3902 7687 6720

Platforma Meteoryt.pl jest dziełem firmy Meteoryt Sp. z o.o. ze Szczytna (woj. Warmińsko-mazurskie). Głównym produktem firmy jest seria oprogramowania dla firm o nazwie Asystent. Od 2005 roku tworzymy oraz zajmujemy się dystrybucją programów dla każdej z branż. Obecnie w ofercie Meteoryt.pl znajduje się ponad 50 tytułów programów

Copyright © 2016 Meteoryt
Zamów rozmowę z konsultantem