• Zadzwoń do nas
  • tel. (89) 623 26 22 tel. 502 258 020
  • Adres E-mail do nas: pomoc@meteoryt.pl

Zadzwoń:
tel. 89 623 26 22
tel. 502 258 020




Asystent Warsztat – nowoczesne spojrzenie na pracę tradycyjnych warsztatów


Asystent Warsztat – nowoczesne spojrzenie na pracę tradycyjnych warsztatów.

To ile wiesz o swoim kliencie ma przełożenie na wielkość zysku. Jest to kluczowe podejście w prowadzeniu warsztatu samochodowego.

Przyjeżdża do Ciebie klient, widzisz go u siebie już drugi, trzeci czy dziesiąty raz. Oddaje samochód do naprawy, a Ty za każdym razem zaglądasz w stertę kartek lub notes i szukasz co ostatnio było w nim naprawiane. Znajdujesz pośród zapisków niewyraźne, zachlapane smarem strzępki informacji. Znów zaczynasz sprawdzanie od początku, czy aby wszystko co miałobyć zrobione jest naprawiane. W ekstremalnej sytuacji wymieniasz części. Przedstawiasz klientowi końcową fakturę, a on robi wielkie oczy. Wymieniłeś mu właśnie części i olej, a miał to już naprawiane miesiąc wcześniej. Tłumaczysz się, klient jednak ma już wyrobione zdanie - naciągacze. Wskazany scenariusz to bardzo często spotykana historyjka. W natłoku pracy, nieświadomie popełniamy błędy.  

Pięć rzeczy jakie stworzą z Twojego warsztatu prawdziwe centrum serwisowe:

1. Użyj komputera z profesjonalnym oprogramowaniem, aby ogarnąć zadania z przeszłości
Ile razy tak miałeś, przyjeżdża Twój stary klient. Otwierasz zeszyt z zapiskami, i mówisz, że trzeba wymienić olej. On otwiera oczy, bo olej wymieniałeś mu już dwa razy w tym roku. Robisz to oczywiście, nie dlatego, że chcesz go naciągnąć, ale dlatego, że coś nie zostało dobrze oznaczone lub zmieszało się z innym zapisem. Z punktu widzenia klienta "coś kombinujesz" na pewno nie buduje to lepszej relacji z klientem, a co za tym idzie reputacji warsztatu. Odwrócimy sytuacje, klient przejeżdża, Ty wpisujesz jego imię nazwisko i wybierasz samochód jakim przyjechał do warsztatu. Już w drzwiach wiesz po co mógł przyjechać i mu o tym mówisz. Klient pozytywnie zaskoczony otwiera oczy. Tak właśnie wygląda skuteczność wykorzystania aplikacji do prowadzenia warsztatu.

2. Kontroluj czas pracy mechaników
Być dobrym szefem i organizatorem czasu pracy to sztuka. Często pracodawcy nie liczą, dni wolnych jakie z "sił wyższych lub nieoczekiwanych okoliczności" bierze pracownik. Przychodzi czas urlopowy i nagle domaga się on pełnego wymiaru czasu urlopowego. Każdy niepodliczony wolny dzień to dla ciebie strata w postaci dniówki. A to przy zatrudnieniu etatowym koszt od 100 do kilkuset złotych. Czy stać Cię na taką hojność? Dlaczego właśnie, nie skorzystać z narzędzia, które zadba o Ciebie? Zapewne w firmie to będzie jedyny podmiot, jeżeli możemy tak nazywać oprogramowanie, który dba o Twoją pamięć.

3. Ściągnij więcej klientów - przypomnij się
Czy wiesz, ile pieniędzy przelatuje obok ciebie z racji tego, że nie wyprzedziłeś rzeczy jaką klient musi zrobić. Przegląd, zmiana oleju, zmiana płynów lub filtrów? Klient chce mieć sprawny samochód - zawsze. Każdy chce wozić bezpiecznie swoją rodzinę lub mieć pewność że jego auto dostawcze będzie zawsze sprawne. Poinformuj swoich klientów przed upływem krytycznego terminu, o konieczności serwisowej wobec auta. Utrzymasz starych klientów, którzy często idą po najkrótszej linii oporu i mogą odstawiać samochód do innego mechanika, który zrobił to czego Ty nie zrobiłeś. Wziął telefon i zadzwonił. Biznes to walka o klienta, który preferuje kiedy to ktoś dba o jego interes, nie daj okazji konkurencji na jego przechwycenie.

4. Kontroluj stan serwisowanych pojazdów
Aplikacja do prowadzenia warsztatu, to nie tylko ewidencja kiedy należy coś wymienić. To cały zestaw opcji do kontroli historii napraw samochodu, kosztów poniesionych przez właściciela. To Twoja księga wiedzy skąd, możesz wiedzieć kiedy co zostało wymienione lub naprawione. Każdy samochód staje się pacjentem Twojego warsztatu, a Ty jego lekarzem, który dba o jego dobro. Pamiętaj, że dla klienta to szalenie ważne.

5. Sprawdź ważność gaśnic i terminy przeglądów
Nawet jeżeli Twój warsztat nie jest stacją diagnostyczną. Warto wiedzieć, kiedy klient ma przegląd lub kończy się mu termin np. gaśnicy. Jeżeli kończy się przegląd, zadzwonienie 2-4 tyg przed terminem i zaproponowanie przejrzenia stanu technicznego pojazdu. Na pewno jest coś do wymiany, czy to olej czy żarówka, albo istotniejszy elementem mechaniczny. Ściągnij swoich starych klientów, aby nie odeszli do innego warsztatu. To bardzo ważne - bez stałych klientów Twój warsztat traci duszę i oczywiście może znaleźć się na skraju rentowności

Wyliczenie korzyści:
Z przeprowadzonych badań statystycznych przez naszą firmę wynika, że na 10 nowych klientów którzy do Ciebie przyjadą, tylko 2 będzie korzystać dalej z Twoich usług. Reszta rozpłynie się po innych serwisach i albo więcej nie wróci lub będą to powroty okazjonalne. Zastosowanie metodyki przypominania o terminach, pokazanie profesjonalizmu poprzez prowadzenie dokumentacji zmienia statystykę diametralnie podnosząc ją do 7 na 10 klientów którzy będą wracać. To wzrost o ponad 250%. Reszta zależy od Ciebie i wartości cennikowych Twoich usług. Jedno jest pewne, na rynku wygrywa zawsze profesjonalizm. Nowoczesny warsztat to warsztat wyposażony w profesjonalne oprogramowanie.

Pierwszy krok do pracy z Asystentem Warsztat
Pobierz program i testuj przez 30 dni za darmo. W trakcie testów kontaktuj się z naszymi konsultantami i zadawaj pytania. Kliknij tutaj aby pobrać http://meteoryt.pl/Asystent_Warsztat-k240.html

 

 

 
Masz pytania? Zadzwoń lub napisz
 (89) 623 26 22    pon-pt 8.00-16.00

 

 


tel.  +48 89 623 26 22
tel. kom. +48 502 258 020      
pracujemy od poniedziałku do piątku od
8:00 - 16:00
 
 
Dział obsługi klienta
Oddział w Szczytnie:
ul. Łomżyńska 18
12-100 Szczytno

Wpis do Rejestru Przedsiębiorców KRS w Sądzie Rejonowym w Olsztynie KRS nr 676644
Kapitał zakładowy: 2 100 000 zł

Meteoryt Sp. z o.o.
Łomżyńska 18
12-100 Szczytno
NIP: 745 184 82 85


NUMER KONTA
MBANK: 54 1140 2004 0000 3902 7687 6720

Platforma Meteoryt.pl jest dziełem firmy Meteoryt Sp. z o.o. ze Szczytna (woj. Warmińsko-mazurskie). Głównym produktem firmy jest seria oprogramowania dla firm o nazwie Asystent. Od 2005 roku tworzymy oraz zajmujemy się dystrybucją programów dla każdej z branż. Obecnie w ofercie Meteoryt.pl znajduje się ponad 50 tytułów programów

Copyright © 2016 Meteoryt
Zamów rozmowę z konsultantem