Czym się różni baza lokalna od zdalnej?

Pomoc

Czym się różni baza lokalna od zdalnej?

Programy Asystent umożliwiają pracę, zarówno na bazach lokalnych jak i zdalnych. Rozpoczynając pracę z programem, możemy mieć wątpliwości, którą z nich wybrać?

 

>> Co to jest baza danych?

 

Bazą lokalną, nazywamy taki rodzaj bazy, która przechowuje powiązane tabele i kolumny (czyli nasze dane) w jednym pliku. Jest to plik tworzony na dysku twardym tego komputera (lokalnie), stąd też jej nazwa. Plik z bazą, tworzymy bezpośrednio z menu Asystenta. Taki rodzaj bazy ma jednak pewne właściwości. Nie możemy połączyć się do niej zdalnie, tzn. z innego komputera. Możemy jednak na przykład przenieść plik z bazą (rozszerzenie .baz) i uruchomić go na innym komputerze. Pamiętajmy jednak, że nie możemy współdzielić pliku z bazą, aby korzystali z niej równocześnie inni użytkownicy.
 

>> Jak utworzyć lokalną bazę danych?

 

 

Bazą zdalną, nazywamy taki rodzaj bazy, która przechowuje powiązane tabele i kolumny, za pomocą dodatkowego programu (serwera bazodanowego), który zarządza również całym procesem komunikowania się, czyli wysyłaniem zapytań z naszą bazą danych. Dzięki temu, możemy pracować w sieci równocześnie przez kilku użytkowników. Jednym z najpopularniejszych serwerów bazodanowych jest MySQL. Asystent działa również z innymi, popularnymi serwerami: MSSQL.

Aby pracować na bazie zdalnej, musimy zatem najpierw zainstalować instancję serwera w ramach sieci lokalnej (wtedy również mówimy o bazach zdalnych!), a następnie utworzyć bazę. Drugim, popularniejszym rozwiązaniem jest utworzenie bazy na hostingu, jeżeli oczywiście mamy wykupiony dostęp do hostingu z możliwością tworzenia baz danych. Baza przechowywana na hostingu, umożliwia łączenie się do niej z dowolnego miejsca, gdzie mamy dostęp do połączenia z Internetem! 

 

Podsumowując, która baza będzie najlepiej spełniała nasze oczekiwania, wymieńmy ich największe wady i zalety:

 

Baza lokalna:

+ prosty i błyskawiczny proces tworzenia nowej bazy

+ dane przechowujemy na dysku twardym w komputerze

+ możliwość łatwego przenoszenia na inne nośniki

-/+ brak automatycznych kopii bezpieczeństwa (możliwość utworzenia harmonogramu dzięki Asystent Backup)

- brak możliwości pracy na bazie przez kilka osób w jednym czasie

- brak dostępu do bazy z zewnątrz


 

Baza zdalna:

+ dostęp z każdego komputera z dostępem do Internetu

+ możliwość pracy przez kilka osób równoczesnie

+ często automatyczne kopie bezpieczeństwa

- brak możliwości pracy bez połączenia z Internetem

 






Kontakt z nami

System zgłoszeń najszybszą formą komunikacji z Nami

Obsłużonych zgłoszeń
0
Średnia ilość minut oczekiwania
0
Programów w ofercie
0

W przypadku chęci wykonania wdrożenia aplikacji u klienta prosimy kontakt pod nr tel. 504 946 478 w celu umówienia szczegółów oraz terminu z technikem.

KONTAKT

Dział obsługi klienta
Oddział w Szczytnie:
ul. Łomżyńska 20A/1
12-100 Szczytno

tel. +48 89 623 26 22
e-mail: kontakt@meteoryt.pl
pracujemy pn - pt
8:00 - 16:00

Wpis do Rejestru Przedsiębiorców KRS w
Sądzie Rejonowym w Olsztynie KRS
nr 0000676644
Kapitał zakładowy: 2 100 000 zł
REGON: 367213266

Meteoryt Sp. z o.o.
Łomżyńska 20A/1
12-100 Szczytno
NIP: 745 184 82 85

O NAS

Głównym produktem firmy Meteoryt jest oprogramowanie dla firm o nazwie Asystent w wersji Chmura oraz Desktop. Od 2005 roku tworzymy oraz zajmujemy się dystrybucją programów dla wielu branż. Obecnie w ofercie Meteoryt.pl znajduje się ponad 80 tytułów programów.

Linki: Nasze serwisy:

Nasza infrastruktura jest w pełni skalowalna w każdym momencie obsługujemy dziesiątki tysięcy zapytań do naszych systemów.

Scroll to Top