• Dział sprzedaży
  • tel. (89) 623 26 22
  • Adres E-mail do nas: pomoc@meteoryt.pl

Informacja o programie:
tel. 89 623 26 22


OPROGRAMOWANIE DLA FIRM

Pomoc

Czym się różni baza lokalna od zdalnej?

Programy Asystent umożliwiają pracę, zarówno na bazach lokalnych jak i zdalnych. Rozpoczynając pracę z programem, możemy mieć wątpliwości, którą z nich wybrać?

 

>> Co to jest baza danych?

 

Bazą lokalną, nazywamy taki rodzaj bazy, która przechowuje powiązane tabele i kolumny (czyli nasze dane) w jednym pliku. Jest to plik tworzony na dysku twardym tego komputera (lokalnie), stąd też jej nazwa. Plik z bazą, tworzymy bezpośrednio z menu Asystenta. Taki rodzaj bazy ma jednak pewne właściwości. Nie możemy połączyć się do niej zdalnie, tzn. z innego komputera. Możemy jednak na przykład przenieść plik z bazą (rozszerzenie .baz) i uruchomić go na innym komputerze. Pamiętajmy jednak, że nie możemy współdzielić pliku z bazą, aby korzystali z niej równocześnie inni użytkownicy.
 

>> Jak utworzyć lokalną bazę danych?

 

 

Bazą zdalną, nazywamy taki rodzaj bazy, która przechowuje powiązane tabele i kolumny, za pomocą dodatkowego programu (serwera bazodanowego), który zarządza również całym procesem komunikowania się, czyli wysyłaniem zapytań z naszą bazą danych. Dzięki temu, możemy pracować w sieci równocześnie przez kilku użytkowników. Jednym z najpopularniejszych serwerów bazodanowych jest MySQL. Asystent działa również z innymi, popularnymi serwerami: MSSQL, PostgreSQL, FireBird. 

Aby pracować na bazie zdalnej, musimy zatem najpierw zainstalować instancję serwera w ramach sieci lokalnej (wtedy również mówimy o bazach zdalnych!), a następnie utworzyć bazę. Drugim, popularniejszym rozwiązaniem jest utworzenie bazy na hostingu, jeżeli oczywiście mamy wykupiony dostęp do hostingu z możliwością tworzenia baz danych. Baza przechowywana na hostingu, umożliwia łączenie się do niej z dowolnego miejsca, gdzie mamy dostęp do połączenia z Internetem! 

 

Podsumowując, która baza będzie najlepiej spełniała nasze oczekiwania, wymieńmy ich największe wady i zalety:

 

Baza lokalna:

+ prosty i błyskawiczny proces tworzenia nowej bazy

+ szybkość działania

+ dane przechowujemy na dysku twardym w komputerze

+ możliwość łatwego przenoszenia na inne nośniki

-/+ brak automatycznych kopii bezpieczeństwa (możliwość utworzenia harmonogramu dzięki Asystent Backup)

- brak możliwości pracy na bazie przez kilka osób w jednym czasie

- brak dostępu do bazy z zewnątrz

 

Baza zdalna:

+ dostęp z każdego komputera z dostępem do Internetu

+ możliwość pracy przez kilka osób równoczesnie

+ często automatyczne kopie bezpieczeństwa

- działa wolniej niż baza lokalna

- brak możliwości pracy bez połączenia z Internetem

 






tel.  +48 89 623 26 22
pracujemy od poniedziałku do piątku od
8:00 - 16:00
 
 
Dział obsługi klienta
Oddział w Szczytnie:
ul. Łomżyńska 18
12-100 Szczytno

Wpis do Rejestru Przedsiębiorców KRS w Sądzie Rejonowym w Olsztynie KRS nr 0000676644
Kapitał zakładowy: 2 100 000 zł

Meteoryt Sp. z o.o.
Łomżyńska 18
12-100 Szczytno
NIP: 745 184 82 85
REGON: 367213266


NUMER KONTA
MBANK: 54 1140 2004 0000 3902 7687 6720

Platforma Meteoryt.pl jest dziełem firmy Meteoryt Sp. z o.o. ze Szczytna (woj. Warmińsko-mazurskie). Głównym produktem firmy jest seria oprogramowania dla firm o nazwie Asystent. Od 2005 roku tworzymy oraz zajmujemy się dystrybucją programów dla wielu branż. Obecnie w ofercie Meteoryt.pl znajduje się ponad 80 tytułów programów

Copyright © 2018 Meteoryt
Zapytaj sprzedawcę o ofertę